دوشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۹۱

شجونی باز هم همه را خائن خواند!

شیخ حعفر شجونی را آشنایان به جریانهای سیاسی ایران دست کم از اول ریاست جمهوری احمدی نژاد بدلیل مواضع تند و بی منطقش می شناسند ، گر چه در افواه عمومی کسی او را نمی شناسد و شناخته شده نیست . وی در دوره ریاست جمهوری احمدی نزاد به شدت از مواضع او دفاع کرده و می کند ، این در حالی است که رئیس جمهور در حال خواندن غزل خداحافظی است و اصول گرایان به شدت او و مواضعش را به چالش می کشانندوکمتر اصولگرایی حاضر به دفاع از او است . در اخرین مواضعش در مصاحبه با اعتماد( اینجا بخوانید) هاشمی رفسنجانی و خاتمی را خائن نامیده است . اگر چه هیچ دلیل منطقی را برای ادعای خود ارائه نمی دهد.

او از همدرسان هاشمی رفسنجانی بوده است . ریشه یابی حمله های گاه و بیگاه و بی پرده و خارج از استدلال و منطق او خیلی پیچیده نیست . وی نه به دلایل سیاسی و نه به دلایل اعتقادی هاشمی را نقد می کند بلکه ریشه این حمله هابه ماجرای تقسیم زمین های مرحوم سید ابوالفضل تولیت قبل از انقلاب بر می گردد، ظاهرا اموال تقسیم شده  توسط هاشمی رفسنجانی به عنوان منبع مالی برای مبارزه علیه رژیم شاه بوده مورد استفاده قرار گرفته است.

جعفر شجونی خود در مصاحبه اش به تقسیم اموال اشاره می کند و ناخواسته علت تنفر از هاشمی را بیان می کند. از تحلیل سخنان این آقا می توان فهمید که ایشان انتظار داشتند املاک را تصاحب کنند به این معنا که اگر این املاک به شیخ رسیده بود اکنون آن تنفر وجود نداشت . پر واضح است که چگونه روحانیونی نظیر ایشان می تواند الگوی جوانان قرار گیرد  ؟ بدتر اینکه عضو شورای مرکزی حزب پولدار موتلفه هست ،گویا اعضای این حزب هریک به طریقی وابستگی خاصی به پول و ثروت دارند.

این دنیا و دنیا پرستی است که ریشه انتقادهای بدون پشتوانه نقد منصفانه وی از هاشمی است حال اگر همه نقدهای ایشان را بر همین قیاس مورد بررسی قرار دهیم نتیج می گیریم که سخنان ایشان نه از روی دلسوزی برای نظام است و نه برای ایران بلکه اغراض و کینه های شخصی ایشان است که باعث می شود تا بزرگانی مثل هاشمی ، خاتمی و دیگران را مورد حمله های تیز قرار می دهد. خدا کند حزب ایشان مثل ایشان نباشد.

نکته دیگر در این مصاحبه لحن صحبت و تیکه هایی است که در پاسخ به خبرنگار بکار می گیرد که نه تنها در شان یک روحانی نیست بلکه در اخلاق اسلامی ،که ایشان منادی آن هستند و در کتب اسلامی و سفارش های بزرگان دین آمده است ، هم مذمت شده است . لحنی که حاکی از عدم رعایت ادب است و از یک روحانی انتظار می رود گرچه در این سال ها روحانیون سیاسی کاری ادبیاتی مشابه ایشان را بکار برده اند ، چیزی که باعث روحانیون آن احترام سابق را نداشته باشند بلکه گاهی مواقع روحانیون غیر سیاسی هم با بی حرمتی روبرو شوند.

رعایت ادب بر هر مسلمانی واجب است در حالی از یک روحانی انتظار بیشتری می رود اما عملا در این مصاحبه چیزی از آن نمی بینیم .

به این لینک ها توجه کنید

تولیت

جناب شجونی عصابنیت چرا؟

هیچ نظری موجود نیست: