شنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۰

آیا80 درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند؟

اخیرا شخصی به نام آقای گلزاری استاد دانشگاه علامه طباطبایی  آماری ارئه داده اند از وضعیت دختران دانش آموزایرانی و اعلام کرده اند که 80 درصد دختران دبیرستانی ایران دوست پسر دارند والبته به دنبال آن به نتیجه گیری پرداخته اند . در این مورد باید چند نکته قابل ذکر است .

یکم دریانکه بعضی دختران دوست پسر دارند یا پسران دوست دختر دارند کسی را شکی نیست .اما اینکه 80 درصد دختران دچار این وضعیت هستند به نظر آماری مبالغه آمیز است که ظاهرا برای تحریک خانواده جهت فراهم کردن زودتر ازوداج فرزندان دخترشان گفته شده باشد .

دوم 80 درصد رقم بالایی می شود یعنی تقریبا همه دختران ایران و آن 20 درصد باقی مانده هم ظاهرا فرزندان دختر مسئولین و روحانیون هستند که احتمالا از این پدیده بدور هستند چرا که این قشر مسئول و روحانی تقریبا همین مقدار جمعیت می شودوالبته مبری از خطا وبچه هاشون درست تربیت می شوند. با این حساب همه دختران ایران دوست پسر دارند البته به غیر از دختران خود ایشان ( اگر داشته باشند ) . پس پدیده ای که عام است یعنی اینکه جامعه آن را پذیرفته ولی این آقا خبر ندارد . البته گفته اند که پدر ومادرها اطلاع ندارند که بعید است با این حجم آمار چیزی پنهان باقی بماند. این آمار مرا یاد خاطره ای انداخت چند سال پیش یک همکار که مثل همین اقا خیلی مدعی بود ادعا کرد بیش از هفتاد درصد از زنان ایران جنده هستند همکار رندی در جمع گفت با این حساب در جمع ما زنانشان 70 در صد جنده هستند و البته شما هم نمی توانید از این قاعده مستثنی باشید . گویا معنی 80 را نمی دانیم که چنین سخن می رانیم .

سوم در مقاله ای بعدا در جواب وزیر آموزش و پرورش از آما ر و ارقام پژوهشکده ها گفتندراستش تقریبا هرسال تحصیلی محققی برگ ها و فرم هایی را برای تحقیق به همکاران فرهنگی می فرستند تا اطلاعات خواسته شده را پر کنند و محقق بتواند نتیجه بگیرد . همکاران هم به جز یکی یا دونفر خودکاری برداشته بدون خواندن سوال در عرض سه یا چهار دقیقه 50 سوال یا 100 سوال را پاسخ می دهد یا گاهی هم می دهدبه همکار دیگرش پر کند . خود حدیث مفصل بخوان از نتیجه این تحقیق . جالب این که پاسخ دهندگان بالغ ، عاقل و آگاه به تحقیق هستند . حال اگر برای دختر بچه های دبیرستانی یا راهنمایی سوالاتی از این قبیل داده شود بیشتر آنها برای خودنمایی  سوالات را غیر منطقی پاسخ می دهند . خلاصه بگویم من نه به این تحقیقات اعتماد دارم نه به محققین و نه به نتیجه آنها.من به آنچه در اطرافم می گذرد و می بینم و دختران ایران زمین بیش از این محققین اعتبار قائلم .

چهارم یکی از موسسات آموزش و پرورش که کارهای تحقیقی و پژوهشی انجام می دهد پژوهشکده آموزش و پرورش هست . آنچه این پژوهشکده آنجام داده کمتر مورد قبول معلمان آموزش و پرورش بوده وعملا بسیاری از کارهای پژوهشی بی خود و بی جهت است . کسی از نتیجه پژوهش های آن اطلاعی ندارد . خوب با این حساب مراکزی که این آقا نام برده اند همه از این دست هستند.

پنجم درایران محقق وارسته و خالی از حب وبغض کمتر دیده می شود.

ششم به راستی اگر این رقم درست باشد با توجه به ادعای آقای گلزاری که دانش آموزان آموزش های لازم ارتباط با جنس مخالف را ندیده اند باید سالانه تعداد زیادی بچه ی نامشروع متولد شود آنهم دربین دختران زیر 18 سال . درحالی که چنین آماری ارائه نشده است . حتی باید در هرمحل همسایه ها وفامیل بفهمند که فلان دختر حامله است . نمی شود که همه چیز را پنهان کرد آنهم اگر رقم 80 درصد را بپذیریم . پس نتیجه می گیریم که یا دختران آموزش خوب دیده اند لذا نمی گذارند کار به جای باریک بکشد یا آمار آقای دکتر غلط است که درهردوصورت نقص غرض آقای دکتر است  . نکته دیگر در همین مورد حرمت پرده بکارت دختر است که در شب عروسی برای جامعه ایرانی سالم بودن آن شرط بقای ازدواج است . شاید ادعا شود با چند صدهزارتومان می شود آن ار درمان کرد ،اما نکته این است مگر همه می توانند آن را پنهان کنند آنهم درخانواده های سنتی ایران والبته باید مراجعه دختران جوان به مراکزی که درمانگر این درد(که چنین مراکزی درظاهروجودندارد وعمدتا مخفی هستند) هستند زیاد باشد  . اگر چنین آماری صحت داشته باشد در این صورت بسیاری از ازدواج ها همان شب اول به طلاق منجر می شد چه بسا طلب هزینه های زیادی از طرف داماد.

با این حساب بنده نه به این آمار نه به محققانی از این دست اعتماد دارم .اعتماد من جامعه مورد ادعای ایشان است .

هیچ نظری موجود نیست: