یکشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۰

ماجرای خرید عکس هوایی از نقشه برداری

امرروزبرای تهیه یک قطعه عکس هوایی از منطقه ی مورد مطالعه ام مربوط به سال 1345 به سازمان نقشه برداری رفتم . بعد از ورود وصحبت با کارمند مربوط به فروش عکس هوایی به من گفته شد باید نامه از ادراه خود داشته باشی وچون ندارم بنابراین به من عکس داده نمی شود .تعجب کردم ، آخه عکسی که مربوط به سال 45 13هست به چه کار می آید تا جنبه امنیتی داشته باشه . آنهم در زمانه ای که هرکاربر کامپیوتر به تصاویر ماهواره ای به روز دنیا درگوگل ارث سروکار دارد وبه راحتی می تواند عکس یا تصویر موردنظر خودرا درهرمقیاسی تهیه وچاپ کندوبه اطلاعات هرمنطقه ای امنیتی ومخفی دست بیابد . کشورهایی هم که با ایران خصومت دارند خود سازنده ودارنده تکنولوژی ماهواره ای پیشرفته ناظمی وجاسوسی هستند ونیازی به عکس های 50 سال پیش ندارند .جالب اینکه درسایت این سازمان اشاره ای به داشتن نامه اداری جهت دریافت عکس وتصویر نشده است . خلاصه نتوانستم عکس تهیه کنیم یعنی به من ندادند لابد دمغ برگشتیم

هیچ نظری موجود نیست: