سه‌شنبه، آبان ۲۵، ۱۳۸۹

دوست من وهدفمندی یارانه ها

امروز در مسیر که به خانه می آمدیم صحبت از هدفمندی یارنه ها بین من و دوستان شد . هرکدام دلیلی داشتیم . سخن رسید به صحبت های جناب وزیر نیرو که گفته بودند با هدفمندی یارانه ها فاصله طبقاتی حذف خواهد شد . دوستم لبخندی از سر تمسخر زد و گفت : یادتان می آید زمانی که می گفتند اگرقیمت بنزین را آزاد کنیم می توانیم چندین پالایشگاه بسازیم ؟

تا خواستیم جواب بدهیم باز پرسید راستی آن پالایشگاهها کجا ساخته شد ؟ جوابی از ما نبود . بعد از لحظه ای سکوت باز هم پرسید یادتان می آید زمان پرداخت سهام عدالت می گفتند با اجرای این طرح دیگر فقیری در جامعه نداریم ؟ با هم پاسخ دادیم خوب بله . پرسید با این وجود نباید فقیری باشد که فاصله طبقاتی وجود داشته باشد .؟ جوابی نداشتیم جز خنده ه هایی که مختصوص این گونه مواقع است .

ادامه داد حالا نوبت همان حرفها در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها است که باز هم بلوف بزنند که چنین می شود و چنان .آخه کدام آدم عاقلی می تواند تصور کند که  با ماهی 40000 هزار تومان برای هرنفر که آنهم باید صرف پرداخت هزینه های شود که با این اجرای این طرح افزایش می یابد چگونه فاصله طبقاتی رفع خواهد شد .؟

خندیدیم . دیگری گفت بگذار فکر کنند مردم نمی فهمند و به همین دلشان خوش باشد .

پ .ن : ناگفته نماند که مخالف هدفمند کردن یارانه ها نیستم اما به آنچه که گفته می شود خوش باور نیستم

۱ نظر:

zeera iranparast گفت...

سلام آشفتگیبازاری به نام واردات شکر، تعطیلی کارخانجات،بیکاری کارگران و کشاورزان، از دست رفتن صنایع مختلف مثل آهن، تولید و اشتغال همه نشان دهنده سقوط اقتصاد مملکتمون هست. حضرت امام خمینی فرمودند باید تحمل داشته باشیم. یا امام خمینی (ره)، سیسال تحمل کردیم و به غیر از گرانی و کمبود و حقوق ناچیز، چیزی ندیدیم. ما همه در راه توایم خمینی. پیش به روی حرم حسینی، لبیک یا خمینی.